Kodeks Etyki Pracowników OKRĘGOWEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ
w WARSZAWIE stanowi zbiór zasad i wartości, którymi powinni kierować się Pracownicy Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie podczas wykonywania zadań służbowych w miejscu pracy, a także poza nim.
W swoich działaniach Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Warszawie dąży
do zapewnienia sprawnej organizacji i właściwego przeprowadzenia egzaminów zewnętrznych. Osiąganiu celów służą działania w sferze merytorycznej, w tym: doskonalenie procedur przygotowywania arkuszy egzaminacyjnych, szkolenie
i doskonalenie egzaminatorów, zapewnienie obiektywizmu oceniania oraz stałe podnoszenie kwalifikacji swoich pracowników. Służy im również doskonalenie rozwiązań organizacyjnych oraz efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich
i rzeczowych. Pragniemy być instytucją wiarygodną, aby w pełni usatysfakcjonować odbiorców naszych usług.
Celem Kodeksu jest poprawa jakości funkcjonowania Komisji, zwiększenie zaufania interesantów oraz wspieranie pracowników w realizacji etycznego postępowania.
1. Ilekroć w niniejszym Kodeksie jest mowa o
a) Komisji – należy przez to rozumieć Okręgową Komisję Egzaminacyjną
w Warszawie;
b) Kodeksie – należy przez to rozumieć Kodeks Etyki Pracowników Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie;
c) Pracownikach – należy przez to rozumieć Pracowników Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
2. Pracownicy mają świadomość, że ich praca jest służbą publiczną, a celem nadrzędnym jest dobro zdających egzaminy zewnętrzne.
3. Kodeks wspiera działania Pracowników oparte na zasadach: praworządności, bezinteresowności, uczciwości, sprawiedliwości, odpowiedzialności, jawności, dbałości o dobre imię Komisji i Pracowników, godnego zachowania w miejscu pracy i poza nim, uprzejmości i życzliwości w kontaktach z interesentami, zwierzchnikami, podwładnymi i współpracownikami.
1. traktujemy siebie sprawiedliwie i szanujemy się bez względu na płeć, orientację seksualną, wiek, wyznanie, sprawność fizyczną, zajmowane stanowisko czy staż pracy;
2. przestrzegamy zasad: wolności wyznania i swobody wyrażania poglądów;
3. eliminujemy wszelkie przejawy dyskryminacji, mobbingu, molestowania czy naruszania nietykalności cielesnej;
4. zapewniamy równe szanse do działania, awansu, rozwoju i doskonalenia zawodowego;
5. wykorzystujemy swoją wiedzę w celu budowania zespołu i kreowania pozytywnego wizerunku Komisji;
6. służymy pomocą, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem.
Pracownicy realizując swoje obowiązki:
1. dążą do osiągnięcia jak najlepszych rezultatów swojej pracy;
2. współpracują ze sobą w najlepszym interesie Komisji, unikają konfliktów;
3. nie uchylają się od przyjęcia odpowiedzialności za realizowane zadania;
4. są zobowiązani do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych w toku czynności służbowych (w trakcie pracy jak i po ustaniu stosunku pracy);
5. chronią własność i inne prawa majątkowe Komisji;
6. w kontaktach z interesentami zachowują się uprzejmie i rzeczowo, udzielają odpowiedzi ustnych i pisemnych wyczerpująco i dokładnie;
7. dążą do podwyższania swoich kwalifikacji zawodowych.
Pracownik w swojej pracy unika wszelkich sytuacji prowadzących do konfliktu interesów, w tym:
1. dokłada wszelkich starań, aby jego postępowanie było zrozumiałe i wolne od podejrzeń o jakąkolwiek formę interesowności czy korupcji;
2. unika sytuacji, które mogą budzić podejrzenia o związek pomiędzy interesem publicznym a prywatnym;
3. wystrzega się promowania jakichkolwiek grup interesu;
4. nie ulega wpływom i naciskom politycznym, które mogą prowadzić do działań stronniczych lub sprzecznych z interesem publicznym;
5. nie przyjmuje żadnych korzyści materialnych lub osobistych.
Pracownicy są zobowiązani przestrzegać postanowień Kodeksu i kierować się jego zasadami.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Warszawie ul. Józefa Bema 87, 01-233 Warszawa, tel. 22 457 03 35, e-mail: info@oke.waw.pl |